Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a intrat recent în atenția publicului printr-o serie de controale extinse și măsuri ferme, reflectate intens în mediul online. Schimbarea de conducere, marcată de numirea lui Cristian Popescu Piedone ca președinte al instituției la începutul lunii februarie, a amplificat interesul pentru activitatea ANPC și a generat dezbateri despre direcția și eficiența noii conduceri. Potrivit datelor furnizate de NewsVibe, platformă avansată de monitorizare online bazată pe AI, mențiunile despre ANPC au cunoscut o creștere semnificativă, reflectând impactul digital al acestor schimbări.

Analizând entitățile cu vizibilitate crescută în ultima lună în postările și articolele despre ANPC, se remarcă faptul că Cristian Popescu Piedone este figura dominantă, depășind chiar și instituția pe care o conduce în ceea ce privește atenția mediatică. De asemenea, diverse centre comerciale din București, precum AFI Cotroceni, Sun Plaza și Băneasa Shopping City, au fost frecvent menționate în contextul controalelor desfășurate de ANPC.
Tensiunile dintre Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și Ministerul Sănătății s-au reflectat în vizibilitatea crescută a acestei instituții, mai ales în urma verificărilor realizate în spitale precum Elias.
Un alt subiect care a atras atenția a fost cazul intoxicațiilor de la „Balul Însuraților” din Reghin, unde peste 30 de persoane au ajuns la spital după ce au participat la eveniment.
De asemenea, cu o mediatizare mai redusă, Termoenergetica București a fost menționată în urma unei amenzi de 620.000 de lei aplicate pentru deficiențe în furnizarea apei calde și a căldurii.

Sursele online care au abordat cel mai frecvent subiectul ANPC sunt, în mare parte, site-uri de știri și publicații generaliste. În top se regăsesc doar două pagini de Facebook – cea a stiripesurse.ro (care ocupă și prima poziție prin platforma sa web) și pagina de presă locală B365.ro, axată pe evenimente din București.
Alături de acestea, publicații precum Adevărul, News.ro, Gândul și EVZ.ro completează clasamentul, alături de Ecopolitic, o platformă cunoscută pentru promovarea mesajelor din zona populist-suveranistă.
Singura publicație economică prezentă în top este Profit.ro, în timp ce Ziua de Constanța și Ziarul Profit (din Argeș) sunt singurele surse de presă locală din afara Capitalei care au abordat pe larg acest subiect.

Emoji-urile utilizate frecvent reflectă o stare de alertă și surprind reacții de șoc. Simboluri precum semnele de exclamare, triunghiurile de avertizare și luminile de urgență indică un grad ridicat de atenție, în timp ce fețele furioase exprimă nemulțumire și frustrare.


Disclaimer: Această analiză a fost realizată pentru informat.ro și publicată într-o formă inițială pe această platformă media.