Candidatul PSD, Marcel Ciolacu, continuă să domine clasamentul vizibilității online în cursa pentru alegerile prezidențiale, menținând un ritm ridicat de mențiuni în a doua săptămână de campanie. Potrivit datelor platformei de monitorizare NewsVibe, Nicolae Ciucă (PNL) se menține pe locul al doilea, iar George Simion (AUR) urcă pe locul al treilea, depășindu-l pe Mircea Geoană. Singurii candidați care nu depășesc pragul de o mie de mențiuni sunt Elena Lasconi și Mircea Geoană, amândoi înregistrând scăderi semnificative în comparație cu săptămâna anterioară.
Top 5 prezidențiabili după vizibilitatea online
- Marcel Ciolacu (3826 mențiuni) – constant
- Nicolae Ciucă (2179 mențiuni) – constant
- George Simion (1013 mențiuni) – constant
- Elena Lasconi (876 mențiuni) – în scădere
- Mircea Geoană (628 mențiuni) – în scădere
Momente de vârf în vizibilitatea candidaților și impactul mențiunilor
Graficul evoluției comparative a volumului de mențiuni arată că trei dintre candidații analizați – Ciolacu, Ciucă și Geoană – au avut cel mai mare număr de mențiuni pe 7 noiembrie. Subiectul Bolojan, cu discuțiile privind sprijinul potențial pentru acesta și diversele reacții publice, explică în parte această creștere simultană. În plus, candidații PSD și PNL au fost implicați într-o temă comună care le-a adus vizibilitate – vila RA-APPS din Aviatorilor și schimburile de replici legate de aceasta.
Pentru candidata USR, momentul de maximă vizibilitate a fost 3 noiembrie, când a readus în discuție (tot) tema Bolojan, declarând că ar colabora cu un PNL condus de acesta.
Mircea Geoană a fost menționat și în legătură cu „fermele de troli”, în timp ce George Simion a avut cel mai mare număr de mențiuni pe 6 noiembrie, când a transmis mesaje despre victoria lui Donald Trump și a comentat atacul hackerilor asupra website-ului AUR.
Din perspectiva estimării audienței cumulative atinse prin mențiunile despre numele său, Marcel Ciolacu s-a menținut deasupra contracandidaților pe toată durata intervalului.
Nicolae Ciucă l-a urmat îndeaproape în mod constant, cu doar două excepții: pe 3 noiembrie, când a fost depășit în impact de Elena Lasconi, și pe 6 noiembrie, când George Simion a reușit să îl depășească la limită.
Motorul de analiză concurențială dezvoltat de NewsVibe evaluează capacitatea acestor actori politici de a se impune în spațiul online în raport cu competitorii lor. Interpretarea rezultatelor arată că Marcel Ciolacu și-a mărit avansul față de contracandidați față de săptămâna trecută, crescând de la 38% la 45%. Cea mai mare scădere este observată la Mircea Geoană, care a coborât de la 14% la 7%.
În ceea ce privește impactul, Mircea Geoană se situează mai sus decât Elena Lasconi, indicând că, deși are mai puține mențiuni, acestea provin din surse online cu un public potențial mai mare.
Accelerația vizibilității online și trenduri în campanie
Disclaimer: Această analiză a fost realizată pentru informat.ro și publicată într-o formă inițială pe această platformă media.