Analiza vizibilității online a candidaților prezidențiali din România: cine domină campania?

Echipa NewsVibe

12 Nov 2024

Cu ajutorul NewsVibe, analiza vizibilității online pentru candidații prezidențiali români arată că Marcel Ciolacu domină în mențiuni și impact digital, urmat de Nicolae Ciucă și George Simion. Trendurile de accelerare a vizibilității subliniază momentele-cheie și schimbările din a doua săptămână a campaniei.

Political Trends
Pexels Negativespace 139387

Candidatul PSD, Marcel Ciolacu, continuă să domine clasamentul vizibilității online în cursa pentru alegerile prezidențiale, menținând un ritm ridicat de mențiuni în a doua săptămână de campanie. Potrivit datelor platformei de monitorizare NewsVibe, Nicolae Ciucă (PNL) se menține pe locul al doilea, iar George Simion (AUR) urcă pe locul al treilea, depășindu-l pe Mircea Geoană. Singurii candidați care nu depășesc pragul de o mie de mențiuni sunt Elena Lasconi și Mircea Geoană, amândoi înregistrând scăderi semnificative în comparație cu săptămâna anterioară.

Top 5 prezidențiabili după vizibilitatea online

  1. Marcel Ciolacu (3826 mențiuni) – constant
  2. Nicolae Ciucă (2179 mențiuni) – constant
  3. George Simion (1013 mențiuni) – constant
  4. Elena Lasconi (876 mențiuni) – în scădere
  5. Mircea Geoană (628 mențiuni) – în scădere

Momente de vârf în vizibilitatea candidaților și impactul mențiunilor

Graficul evoluției comparative a volumului de mențiuni arată că trei dintre candidații analizați – Ciolacu, Ciucă și Geoană – au avut cel mai mare număr de mențiuni pe 7 noiembrie. Subiectul Bolojan, cu discuțiile privind sprijinul potențial pentru acesta și diversele reacții publice, explică în parte această creștere simultană. În plus, candidații PSD și PNL au fost implicați într-o temă comună care le-a adus vizibilitate – vila RA-APPS din Aviatorilor și schimburile de replici legate de aceasta.

Pentru candidata USR, momentul de maximă vizibilitate a fost 3 noiembrie, când a readus în discuție (tot) tema Bolojan, declarând că ar colabora cu un PNL condus de acesta.

Mircea Geoană a fost menționat și în legătură cu „fermele de troli”, în timp ce George Simion a avut cel mai mare număr de mențiuni pe 6 noiembrie, când a transmis mesaje despre victoria lui Donald Trump și a comentat atacul hackerilor asupra website-ului AUR.

11 Nov Digital Duel 2
Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul impactului generat în surse relevante online și Facebook de mențiunile despre primii 5 candidați prezidențiali, în a doua săptămână de campanie.

Din perspectiva estimării audienței cumulative atinse prin mențiunile despre numele său, Marcel Ciolacu s-a menținut deasupra contracandidaților pe toată durata intervalului.

Nicolae Ciucă l-a urmat îndeaproape în mod constant, cu doar două excepții: pe 3 noiembrie, când a fost depășit în impact de Elena Lasconi, și pe 6 noiembrie, când George Simion a reușit să îl depășească la limită.

11 Nov Digital Duel 3
Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul impactului generat în surse relevante online și Facebook de mențiunile despre primii 5 candidați prezidențiali, în a doua săptămână de campanie.

Motorul de analiză concurențială dezvoltat de NewsVibe evaluează capacitatea acestor actori politici de a se impune în spațiul online în raport cu competitorii lor. Interpretarea rezultatelor arată că Marcel Ciolacu și-a mărit avansul față de contracandidați față de săptămâna trecută, crescând de la 38% la 45%. Cea mai mare scădere este observată la Mircea Geoană, care a coborât de la 14% la 7%.

În ceea ce privește impactul, Mircea Geoană se situează mai sus decât Elena Lasconi, indicând că, deși are mai puține mențiuni, acestea provin din surse online cu un public potențial mai mare.

Accelerația vizibilității online și trenduri în campanie

11 Nov Digital Duel 4
Grafice NewsVibe. Ponderea numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului mențiunilor (dreapta) despre fiecare candidat din totalul cumulat de mențiuni despre toți 5, în a doua săptămână de campanie.

Trendul de accelerație este un indicator de impact calculat de NewsVibe, care arată variațiile (în creștere sau scădere) ale mențiunilor față de perioada anterioară, subliniind salturile semnificative în expunerea publică. George Simion a înregistrat cel mai evident salt pozitiv, datorită mai multor subiecte în care a fost implicat la mijlocul săptămânii. De asemenea, se remarcă un trend negativ al vizibilității pentru Mircea Geoană, urmat de o ușoară revenire spre finalul intervalului analizat.

11 Nov Digital Duel 5
Grafic NewsVibe. Momente de evoluție accelerată a volumului mențiunilor despre primii 5 candidați prezidențiali în surse relevante de presă online și Facebook, în a doua săptămână de campanie.

Disclaimer: Această analiză a fost realizată pentru informat.ro și publicată într-o formă inițială pe această platformă media.

Analiza efectuată prin NewsVibe arată dinamica vizibilității online a candidaților prezidențiali în a doua săptămână de campanie, subliniind momentele de vârf și trendurile de creștere și scădere pentru fiecare candidat. Vizibilitatea constantă și impactul cumulativ al mențiunilor indică o luptă strânsă pentru atenția publicului, cu Marcel Ciolacu în frunte, urmat de Ciucă și Simion, care continuă să câștige teren în conversațiile online.

Let's get you that license

After filling in your details below, a NewsVibe representative will talk you through our plans and options. Choose whichever suits you best, receive the bill, and browse a universe of data.

No spam, ever.

Just a few more details

In order to provide you with the free trial of the NewsVibe app, you need to fill in the form below, then we'll contact you with the next steps.

No spam, ever.