Călin Georgescu, Simion și Șoșoacă: topul liderilor suveraniști în funcție de vizibilitatea online

Echipa NewsVibe

20 Dec 2024

Călin Georgescu, prezent pe scena politică de doar trei săptămâni, a reușit să ajungă aproape la egalitate cu George Simion la capitolul vizibilității online. Datele analizate prin platforma NewsVibe arată că Georgescu a acumulat în 25 de zile un număr impresionant de mențiuni, apropiindu-se de cifrele obținute de Simion într-un an întreg.

Political Trends
Pexels Alperen 1039097270 29804057

Deși prezent în prim-planul politicii românești de doar trei săptămâni, Călin Georgescu a ajuns aproape la egalitate cu George Simion în ceea ce privește volumul referirilor online la numele său, monitorizat în cele mai influente surse pe parcursul ultimelor 12 luni. Conform datelor colectate și procesate prin platforma NewsVibe, instrument avansat de media intelligence, Georgescu a acumulat într-un interval de numai 25 de zile aproape tot atâtea mențiuni cât a obținut Simion în decursul unui an întreg.

Top 5 lideri suveraniști după vizibilitatea online:

  1. George Simion (33.964 mențiuni)
  2. Călin Georgescu (30.186 mențiuni)
  3. Diana Șoșoacă (20.119 mențiuni)

Notă: Clasamentul include mențiuni din surse online relevante și social media validate prin NewsVibe.

Analiza evoluției volumului de mențiuni arată diferențe semnificative între cele trei personalități. Momentul de vârf al vizibilității pentru Călin Georgescu s-a înregistrat pe 25 noiembrie, imediat după câștigarea primului tur al alegerilor prezidențiale, cu un total de 4.600 mențiuni. În comparație, pentru Diana Șoșoacă, cea mai vizibilă zi a fost 6 octombrie, când respingerea candidaturii sale prezidențiale a generat 1.200 mențiuni. Deși George Simion domină clasamentul anual, maximul său din 24 noiembrie a atins doar 790 mențiuni în sursele online și social media influente.

16 Dec Digital Duel 2
Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul numărului de mențiuni generate în surse relevante online și Facebook de cei 3 lideri,  în ultimul an.

Din perspectiva estimării audienței cumulate prin referirile la numele celor trei lideri, se remarcă un ritm constant al impactului generat de George Simion pe întreaga perioadă analizată, cu vârfuri notabile în decembrie anul trecut și în timpul alegerilor locale și europene. În cazul Dianei Șoșoacă, vizibilitatea a crescut semnificativ la începutul mandatului de europarlamentar (în urma scandalului de la participarea la o ședință de plen) și ulterior în momentul blocării candidaturii sale prezidențiale, în rest având o expunere mai redusă.

În contrast, pentru Călin Georgescu, singura perioadă cu un impact semnificativ începe imediat înaintea primului tur al alegerilor prezidențiale și se menține la un nivel foarte ridicat în prezent.

16 Dec Digital Duel 3
Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul impactului generat în surse relevante online și Facebook de mențiunile despre cei 3 lideri, în ultimul an.

Instrumentul de analiză concurențială dezvoltat de NewsVibe măsoară capacitatea acestor actori politici de a se impune în spațiul online în raport cu rivalii lor.

Datele evidențiază faptul că, deși Simion și Georgescu au dominat clasamentul mențiunilor, iar Șoșoacă a acumulat doar un sfert din totalul referirilor online pentru cei trei lideri, la nivelul impactului – definit prin numărul potențial de vizualizări generate de aceste mențiuni – liderul AUR se detașează semnificativ. George Simion obține un impact de peste două ori mai mare decât Călin Georgescu pe parcursul întregului an.

16 Dec Digital Duel 4
Grafice NewsVibe. Ponderea numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului mențiunilor (dreapta) despre fiecare lider din totalul cumulat de mențiuni despre toți 3, în ultimul an.

George Simion

În ceea ce privește conceptele și actorii publici des menționați în contextul referirilor online la George Simion, observăm că Marcel Ciolacu se află printre cei mai vizibili. Acest lucru confirmă amploarea și vizibilitatea semnificativă a discuțiilor online generate de acuzațiile de „blat” care i-ar fi implicat pe cei doi candidați prezidențiali.

Dintre cei trei lideri analizați, George Simion se remarcă printr-un ritm constant al mediatizării, aspect reflectat și în diversitatea entităților asociate în conversațiile online despre liderul AUR. Printre acestea se numără nume de prezidențiabili (Ciucă, Lasconi, Geoană), partide politice (PSD, PNL), instituții importante (Parlament, președinte, Curtea Constituțională, Guvernul), dar și teme precum Republica Moldova.

Topul surselor online care au abordat cel mai des subiectul George Simion este dominat de platforma pro-AUR 60m.ro, prezentă atât prin site-ul web, cât și prin pagina sa de Facebook.

16 Dec Digital Duel 5
Grafic NewsVibe. Entități dominante în contextul mențiunilor despre George SImion în surse relevante de presă online și Facebook, în ultimul an.

Călin Georgescu

În conversațiile online despre Călin Georgescu, se remarcă proeminența conceptului de candidat, care marchează momentul intrării acestuia în prim-planul dezbaterii publice odată cu alegerile prezidențiale. Sunt prezente și alte elemente asociate aceluiași context: Elena Lasconi (contracandidata sa) și USR (partidul pe care aceasta îl reprezintă), rețeaua TikTok, precum și referințele la Rusia și, într-o măsură mai mică, la Vladimir Putin – acestea fiind entitățile centrale în principalele acuzații și controverse legate de candidatura lui Georgescu. De asemenea, instituțiile precum Curtea Constituțională, CSAT și SRI sunt des menționate în contextul discuțiilor privind controversele care au înconjurat acest moment electoral.

Sursele online care au abordat cel mai frecvent subiectul Călin Georgescu provin în principal din zona mainstream, cu publicații precum Adevărul, stiripesurse.ro și ziare.com, ceea ce reflectă impactul semnificativ pe care acesta l-a avut asupra recentei dezbateri publice din România.

16 Dec Digital Duel 6 (1)
Grafic NewsVibe. Entități dominante în contextul mențiunilor despre Călin Georgescu în surse relevante de presă online și Facebook, în ultimul an.

Diana Șoșoacă

În cazul liderei SOS România, se remarcă rolul central al referințelor la Curtea Constituțională, în contextul deciziei care a blocat candidatura sa la alegerile prezidențiale. În plan secundar, apare și Parlamentul European, instituția în care Diana Șoșoacă a fost aleasă și activează din luna iunie. De asemenea, partidul său, SOS România, este menționat frecvent, alături de rivali politici precum George Simion, PSD și PNL.

În ceea ce privește sursele media care au generat cele mai multe referiri la Diana Șoșoacă, se evidențiază pagina de Facebook Mișcarea de Eliberare (susținută de fani și simpatizanți ai eurodeputatei și formațiunii sale), alături de canalele oficiale de Facebook ale partidului SOS și ale europarlamentarei înseși.

16 Dec Digital Duel 7 (1)
Grafic NewsVibe. Entități dominante în contextul mențiunilor despre Diana Șoșoacă în surse relevante de presă online și Facebook, în ultimul an.

Disclaimer: Această analiză a fost realizată pentru informat.ro și publicată într-o formă inițială pe această platformă media.

Analiza realizată prin intermediul NewsVibe demonstrează cât de rapid a câștigat teren Călin Georgescu în spațiul online, înregistrând cifre de vizibilitate aproape comparabile cu cele acumulate de George Simion într-un an. NewsVibe oferă posibilitatea identificării unor trenduri subtile și a unor detalii importante de vizibilitate și impact ale unor lideri și subiecte.

Let's get you that license

After filling in your details below, a NewsVibe representative will talk you through our plans and options. Choose whichever suits you best, receive the bill, and browse a universe of data.

No spam, ever.

Just a few more details

In order to provide you with the free trial of the NewsVibe app, you need to fill in the form below, then we'll contact you with the next steps.

No spam, ever.