Datele NewsVibe, partener de încredere pentru redacțiile de știri 

Echipa NewsVibe

17 Dec 2025

NewsVibe in Presa
newsvibe-in-presa-ilustratie

În ultimele săptămâni, spațiul public românesc a fost dominat de subiecte “grele”, de la dezbateri despre măsurile de austeritate până la cursa electorală pentru Primăria Capitalei. De ce discursul oficial despre economie nu rezonează cu strada? Cum reușesc anumiți actori politici să fie mai vizibili în online comparativ cu alții – și care sunt nuanțele acestei vizibilități? Pentru a răspunde, publicații majore – de la EurActiv și Adevărul, până la Ziare.com, PSNews sau Cotidianul – s-au îndreptat către datele extrase și procesate de NewsVibe, alăturându-se altor jurnaliști care au citat anterior datele noastre.

Fie că au preluat analizele noastre publicate pe newsvibe.ro, fie că au citat rapoartele de vizibilitate realizate de noi pentru partenerul informat.ro, jurnaliștii au validat o idee centrală: în 2025, realitatea se reconstituie din narative multiple, adesea contradictorii, de pe canale diverse, iar analizele Big Data cu ajutorul instrumentelor avansate sunt vitale pentru a le identifica și compara coerent. Iată câteva dintre perspectivele analitice pe care presa le-a găsit relevante în datele noastre.

“Schizofrenia” socială: cifre reci vs. emoții intense

Cea mai fascinantă fațetă explorată de presă a fost fractura emoțională din societate, relevată prin analiza în paralel a modului cum se discută despre economie în presa mainstream vs TikTok. Analiza NewsVibe privind discursul economic a fost punctul de plecare pentru articole ample în EurActiv și PS News, care au vorbit despre existența a “două Românii care nu se mai întâlnesc”.

Presa a fost captivată nu de volumul discuțiilor (NewsVibe a analizat aproape 100.000 de articole și postări online despre economie), extrase și grupate automat prin algoritmi machine learning), ci de disonanța de tonalitate detectată de algoritmii noștri de sentiment. Jurnaliștii au remarcat contrastul frapant validat de date: un mediu online general dominat de neutralitate și discuții despre investiții sau evoluții din retail, pus în oglindă cu un ecosistem TikTok guvernat de un ton emoțional și limbaj cu tonalitate negativă – “discursul economic mainstream are un ton neutru, pe TikTok el devine furios”, după cum a titrat Euractiv. Pentru un observator extern, aceasta a fost dovada clară că mesajul instituțional „se pierde pe drum” până la publicul activ pe acest canal social media, o lecție critică pentru orice comunicator strategic.

“Sondajele digitale” NewsVibe în cursa pentru București

O altă temă recurentă în preluările media, bazată pe datele furnizate de noi pentru informat.ro, a fost analiza nuanțelor legate de expunerea în mediul digital a candidaților din alegerile recente pentru Primăria Capitalei, dincolo de ierarhii politice.

Publicații precum Ziare.com și PressHub au analizat clasamentele NewsVibe care îl plasau, pe parcursul campaniei, pe Ciprian Ciucu în topul vizibilității, comparativ cu principalii săi contracandidați. De altfel, în ultima săptămână dinaintea alegerilor, vizibilitatea online a celor mai importanți candidați înscriși în cursa pentru PMB a reflectat fidel ierarhia înregistrată la urne.
Nu în ultimul rând, finețea analizei a fost remarcată de Cotidianul și Adevărul în articole care au disecat discursul public axat pe actori specifici – de exemplu jurnaliștii au subliniat, pe baza datelor noastre, cum un candidat a fost favorizat de online, în timp ce numele altora a fost dezbătut mai accentuat în context negativ. 
Mai mult, Adevărul a utilizat datele noastre de trend pentru a semnala „ascensiunea neașteptată” a vizibilității unor partide, validând capacitatea platformei de a funcționa ca un sistem de avertizare timpurie (early warning system).

Puterea datelor, pusă în valoare de NewsVibe

Ceea ce unește toate aceste articole de presă este nevoia de claritate. Jurnaliștii au apelat la NewsVibe pentru că intuiția nu mai este suficientă într-un ecosistem digital fragmentat.

Capacitatea de a măsura separat furia de pe TikTok față de neutralitatea discursului digital mainstream, sau de a compara evoluția vizibilității unor candidați într-un context electoral volatil, transformă NewsVibe dintr-un simplu instrument de monitorizare într-o sursă de informație editorială prețioasă.

Let's get you that license

After filling in your details below, a NewsVibe representative will talk you through our plans and options. Choose whichever suits you best, receive the bill, and browse a universe of data.

* indicates required

No spam, ever.

Just a few more details

In order to provide you with the free trial of the NewsVibe app, you need to fill in the form below, then we'll contact you with the next steps.

* indicates required

No spam, ever.