Top 10 surse online care au reflectat Jocurile Olimpice: monitorizarea impactului digital

Echipa NewsVibe

23 Aug 2024

În contextul Jocurilor Olimpice, sportul a devenit o temă dominantă în media și conversațiile online. Utilizând NewsVibe, un instrument avansat de monitorizare media bazat pe AI, această analiză a extras elementele esențiale ale dinamicii conversațiilor online despre competiția olimpică, identificând temele dominante și impactul lor.

ML Insights
Pexels Pixabay 236937

Sportul a dominat categoric dezbaterea publică în perioada Jocurilor Olimpice, când parcursul și performanțele sportivilor români, controversele generate de prestația acestora, precum și dezbaterile generale despre organizarea competiției au determinat apariția unui volum mare de conținut pe teme sportive în spațiul online. Reușitele lui David Popovici, precum și incidentul din gimnastică au fost cele mai vizibile și comentate evenimente, dar și alegerea noului antrenor al naționalei de fotbal și competiția din campionatul intern au fost în atenția creatorilor de conținut online, arată datele procesate cu ajutorul platformei de monitorizare media cu suport AI NewsVibe.
S-au scris aproape 45.000 de articole și postări pe teme sportive în săptămânile în care s-au desfășurat confruntările olimpice, semnificativ mai multe decât cele pe teme de guvernare (15.700) sau economie (16.100) – o dominație clară asupra agendei publice și media. 

Jocurile Olimpice – principalele momente de interes

Monitorizarea eficientă a conversațiilor online realizată de NewsVibe a evidențiat că momentul care a agregat cele mai multe mențiuni despre subiecte sportive a fost ziua de 1 august, când s-a reflectat amplu în spațiul online mesajul lui David Popovici despre nevoia de investiții în infrastructură sportivă – considerat de comentatori un discurs critic la adresa politicienilor; și alte știri, extra-olimpice, au contribuit la dominația știrilor sportive în prima zi a lunii august – printre ele speculația (la acel moment) referitoare la iminenta desemnare a lui Mircea Lucescu în funcția de selecționer al naționalei de fotbal a României. Și 29 iulie, ziua în care Popovici a obținut medalia de aur, a fost un moment de amplificare, ca și 5-6 august, zilele de maximă dezbatere a controversei din gimnastică de după finala de la sol.

Jo
Grafic NewsVibe. Evoluția numărului de articole și postări pe teme de sport în surse online relevante, în perioada Jocurilor Olimpice

Cum s-au văzut Jocurile Olimpice în spațiul online românesc

Sursele online care au produs cea mai mare cantitate de conținut pe teme sportive în intervalul desfășurării Olimpiadei de la Paris au fost paginile de Facebook Gazeta Sporturilor, Sport.ro, Digi Sport și Horia Ivanovici, precum și website-ul Fanatik.ro – toate cu peste 1000 de postări sau articole. Ierarhia este ușor diferită de cea din perioada EURO 2024, când GSP a condus clasamentul, dar pe locurile următoare s-au situat Fanatik.ro și Digi Sport.

top sources
Grafic NewsVibe. Topul surselor online relevante care au publicat cele mai multe articole și postări pe teme de sport, în perioada Jocurilor Olimpice.

Platforma de media intelligence NewsVibe, prin analiza automată a conținutului digital, indică și termenii menționați cel mai frecvent în conversațiile online, care funcționează ca un indicator al temelor abordate în cadrul acestui conținut. Se remarcă, studiind topul acestora, că s-a scris foarte mult despre România și români, iar actorul individual cel mai discutat a fost David Popovici. Incidentul din gimnastică este vizibil prin mai multe entități – cea mai vizibilă dintre acestea fiind american (referirea la gimnasta care a obținut medalia în urma contestației); Sabrina Voinea a fost invocată mai frecvent decât Ana Bărbosu în intervalul respectiv. Nu a lipsit din prim-plan nici fotbalul intern, reprezentat de entități precum CFR Cluj, FCSB, Mircea Lucescu, Gigi Becali și Gheorghe Hagi.

keyword cloud
Grafic NewsVibe. Top entități menționate în știrile și postările pe teme de sport în surse online relevante în perioada Jocurilor Olimpice

Printre cele mai utilizate emoji, se remarcă cele care sugerează apreciere (aplauze, inimi, tricolor), dar și performanță (medalie de aur, argint sau bronz, cupă). Fotbalul este și el prezent în aceste ilustrări grafice ale postărilor. La capitolul hashtags, se evidențiază #JO, #Paris și #teamromania, dar și unele dedicate surselor de presă autoare (#horiaivanovici, #fanatiksuperliga, #tvrsport). Dintre sportivi, doar #davidpopovici a beneficiat de mențiuni frecvente de acest tip.

emoji & hashtag
Grafic NewsVibe. Top emojis, respectiv hashtags incluse în postările pe teme de sport în surse online relevante în în perioada Jocurilor Olimpice.

Analiza surselor locale din afara Bucureștiului care au generat postări de Facebook pe teme de sport evidențiază județele Cluj, Constanța, Mureș și Dolj, urmate de Iași, Arad și Timiș. Monitorizarea conversațiilor online realizată de NewsVibe arată că, în general, sursele relevante locale din Vest și NV au avut o mai mare acoperire de astfel de știri.

4
Grafic NewsVibe. Surse locale care au scris despre subiecte de sport în surse online relevante în perioada Jocurilor Olimpice.
Disclaimer: Această analiză a fost realizată pentru informat.ro și publicată într-o formă inițială pe această platformă media.

NewsVibe – platformă de monitorizare media cu suport AI – este un instrument avansat de monitorizare media cu procesare bazată pe machine learning, care permite detectarea trendurilor și oferă insight-uri valoroase în timp real. Utilizând această soluție avansată de monitorizare media, companiile și organizațiile pot obține o înțelegere profundă a impactului digital și pot adapta rapid strategiile de comunicare pentru a-și maximiza influența în peisajul media online.

Let's get you that license

After filling in your details below, a NewsVibe representative will talk you through our plans and options. Choose whichever suits you best, receive the bill, and browse a universe of data.

No spam, ever.

Just a few more details

In order to provide you with the free trial of the NewsVibe app, you need to fill in the form below, then we'll contact you with the next steps.

No spam, ever.