Topul miniștrilor activi online: cum influențează campania electorală comunicarea pe rețelele sociale

Echipa NewsVibe

27 Oct 2024

Analiza realizată cu ajutorul NewsVibe oferă o perspectivă detaliată asupra activității online a miniștrilor, cu detalieri din zona temelor, trendurilor vizuale și momentelor-cheie din activitatea digitală a acestora.

Political Trends
Pexels Tracy Le Blanc 67789 607812

Campania electorală a avut un impact puternic asupra prezenței online a miniștrilor, care au intensificat comunicarea pe rețelele sociale în ultima lună. Datele colectate de NewsVibe, platformă de monitorizare online cu suport AI, arată o creștere semnificativă a numărului de postări ale membrilor cabinetului, cu un total de aproximativ 620 de mesaje publicate pe Facebook – un număr mai mare decât în luna precedentă. Premierul Marcel Ciolacu se află în fruntea clasamentului, urmat de ministrul Mediului, Mircea Fechet, și ministrul Culturii, Raluca Turcan. Ștefan Radu Oprea și Ligia Deca completează topul miniștrilor cu cea mai intensă activitate online.

28 Oct E Politics 2
Grafic NewsVibe. Topul miniștrilor, după volumul comunicării pe propriile canale de Facebook în ultima lună.

Momente de maximă activitate și impactul comunicării online

Au existat și câteva perioade de creștere a volumului de conținut publicat de membrii cabinetului pe rețelele sociale, în special între 23 și 25 octombrie, perioadă marcată de evenimente care au generat un număr mai mare de postări: desfășurarea ședinței de guvern, lansarea programului prezidențial al liderului PNL Nicolae Ciucă (promovat de mai mulți miniștri liberali), aparițiile premierului Ciolacu în diverse emisiuni și interviuri, precum și mesajele transmise de mai mulți membri ai cabinetului cu ocazia Zilei Armatei.

28 Oct E Politics 3
Grafic NewsVibe. Evoluția volumului de postări Facebook ale miniștrilor români în ultima lună, precum și a impactului estimat al acestora.

Temele centrale și simbolurile folosite de miniștri pe rețelele sociale

Ca și anterior, entitățile menționate frecvent au fost România, românii, Europa și UE, dar s-a acordat o atenție specială Republicii Moldova, în special în postările premierului Ciolacu și ale ministrului Burduja. De asemenea, Bucureștiul a fost un subiect popular în comunicările online ale miniștrilor.

Accentul major pus pe alegeri s-a reflectat și în frecvența referințelor la colegi, mai ales în contextul participării miniștrilor la acțiuni de campanie în teritoriu. Utilizarea intensă a termenului „președinte” este, de asemenea, legată de campanie, fiind asociată promovării candidaților PSD și PNL.

Cel mai invocat lider politic a fost, din nou, Marcel Ciolacu, urmat de referințele frecvente la Nicolae Ciucă. Ministerul Energiei a fost instituția cel mai des amintită în comunicările colective ale miniștrilor.

În comunicarea online s-a discutat și despre tineri și copii, în special în postările miniștrilor Deca, Intotero și Ivan.

28 Oct E Politics 4 (1)
Grafic NewsVibe. Cuvintele cheie folosite cel mai frecvent în comunicarea pe Facebook a miniștrilor în ultima lună.

Din perspectiva domeniilor abordate de miniștri în comunicarea online din perioada analizată, se observă din nou un accent puternic pe Infrastructură (în special cea energetică, despre care a comunicat intens ministrul Burduja), Politică internă și Guvernare în ansamblu. Comparativ cu luna precedentă, referirile la Alegeri, clasificate astfel de algoritmii NewsVibe, au înregistrat o creștere semnificativă în frecvență.

28 Oct E Politics 5
Grafic NewsVibe. Teme despre care au postat cel mai mult liderii politici în ultima lună.

Tricolorul, simbolul acordului și diverse simboluri audio-video se numără printre emoji-urile cel mai frecvent utilizate în comunicarea miniștrilor pe Facebook. De asemenea, se evidențiază simbolul medaliei, folosit în special de ministrul Turcan.

28 Oct E Politics 6
Grafic NewsVibe. Top emoji în comunicarea pe Facebook a miniștrilor, în ultima lună.

La capitolul hashtag-uri se remarcă #ImpreunaPentruOComunitateMaiBuna – folosit în comunicarea ministrului Alina Gorghiu, precum și #ministerulculturii, #psd sau #pnrr.

28 Oct E Politics 7
Grafic NewsVibe. Top hashtag-uri în comunicarea pe Facebook a miniștrilor, în ultima lună.

Disclaimer: Această analiză a fost realizată pentru informat.ro și publicată într-o formă inițială pe această platformă media.

Campania electorală din ultima lună a intensificat comunicarea online a miniștrilor, premierul Marcel Ciolacu și Mircea Fechet conducând clasamentul vizibilității. Analiza NewsVibe oferă o perspectivă detaliată asupra dinamicii și momentelor-cheie din activitatea digitală a miniștrilor.

Let's get you that license

After filling in your details below, a NewsVibe representative will talk you through our plans and options. Choose whichever suits you best, receive the bill, and browse a universe of data.

No spam, ever.

Just a few more details

In order to provide you with the free trial of the NewsVibe app, you need to fill in the form below, then we'll contact you with the next steps.

No spam, ever.