Campania electorală a avut un impact puternic asupra prezenței online a miniștrilor, care au intensificat comunicarea pe rețelele sociale în ultima lună. Datele colectate de NewsVibe, platformă de monitorizare online cu suport AI, arată o creștere semnificativă a numărului de postări ale membrilor cabinetului, cu un total de aproximativ 620 de mesaje publicate pe Facebook – un număr mai mare decât în luna precedentă. Premierul Marcel Ciolacu se află în fruntea clasamentului, urmat de ministrul Mediului, Mircea Fechet, și ministrul Culturii, Raluca Turcan. Ștefan Radu Oprea și Ligia Deca completează topul miniștrilor cu cea mai intensă activitate online.
Momente de maximă activitate și impactul comunicării online
Temele centrale și simbolurile folosite de miniștri pe rețelele sociale
Ca și anterior, entitățile menționate frecvent au fost România, românii, Europa și UE, dar s-a acordat o atenție specială Republicii Moldova, în special în postările premierului Ciolacu și ale ministrului Burduja. De asemenea, Bucureștiul a fost un subiect popular în comunicările online ale miniștrilor.
Accentul major pus pe alegeri s-a reflectat și în frecvența referințelor la colegi, mai ales în contextul participării miniștrilor la acțiuni de campanie în teritoriu. Utilizarea intensă a termenului „președinte” este, de asemenea, legată de campanie, fiind asociată promovării candidaților PSD și PNL.
Cel mai invocat lider politic a fost, din nou, Marcel Ciolacu, urmat de referințele frecvente la Nicolae Ciucă. Ministerul Energiei a fost instituția cel mai des amintită în comunicările colective ale miniștrilor.
În comunicarea online s-a discutat și despre tineri și copii, în special în postările miniștrilor Deca, Intotero și Ivan.
Din perspectiva domeniilor abordate de miniștri în comunicarea online din perioada analizată, se observă din nou un accent puternic pe Infrastructură (în special cea energetică, despre care a comunicat intens ministrul Burduja), Politică internă și Guvernare în ansamblu. Comparativ cu luna precedentă, referirile la Alegeri, clasificate astfel de algoritmii NewsVibe, au înregistrat o creștere semnificativă în frecvență.
La capitolul hashtag-uri se remarcă #ImpreunaPentruOComunitateMaiBuna – folosit în comunicarea ministrului Alina Gorghiu, precum și #ministerulculturii, #psd sau #pnrr.
Disclaimer: Această analiză a fost realizată pentru informat.ro și publicată într-o formă inițială pe această platformă media.