FCSB, Dinamo, Rapid: cine câștigă meciul vizibilității online?

Echipa NewsVibe

09 Sep 2024

Pentru a înțelege dinamica pieței și a reflecta asupra modului în care brandurile sportive sunt percepute și discutate în mediul online, este esențial să avem acces la date și analize precise. Instrumentul NewsVibe ne permite să explorăm aceste dimensiuni în timp real, oferind insight-uri detaliate despre vizibilitatea online a celor mai populare echipe de fotbal…

Brand Comparison
Pexels Rethaferguson 3621104

Confruntarea brandurilor sportive de top: mențiuni și impact

Cele mai populare echipe de fotbal din România încearcă să își găsească ritmul în campionatul intern, aflat încă în etapele de început, dar meciul vizibilității online nu ține cont de competiții formale sau perioade de transferuri. Cum arată conversațiile online despre aceste branduri sportive și cum au evoluat ele pe perioada verii? NewsVibe, instrument de social listening bazat pe AI, oferă răspunsuri în timp real despre câștigătorii competiției vizibilității, dar și a impactului în spațiul online relevant din zona de sport, precum și temele cel mai frecvent vehiculate în legătură cu cele trei echipe în vara lui 2024.

Astfel, FCSB a generat, în ultimele 3 luni, cele mai multe mențiuni dintre cele trei cluburi – peste 13.000, Rapid fiind pe locul secund, cu mai puțin de jumătate – 6.200 de mențiuni. Dinamo se află pe poziția a treia, înregistrând aproape 4.700 de mențiuni în contexte legate de sport. În ceea ce privește impactul estimat al mențiunilor, FCSB conduce detașat, cu peste 172 de milioane de vizualizări estimate, în timp ce Rapid a atins jumătate din acest public potențial – aproape 86 de milioane, iar Dinamo – mai puțin de 79 de milioane.

5
Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului total al acestora (dreapta) între echipele de fotbal FCSB, Rapid și Dinamo, în vara 2024

Focus pe FCSB: Insight-uri din conversațiile online

n cazul FCSB, termenii cel mai des vehiculați în conversația online includ numele patronului Becali, precum și numele adversarelor din tururile preliminare ale cupelor europene, cum ar fi Sparta Praga, Maccabi Tel Aviv și LASK Linz. De asemenea, denumirile cupelor europene, precum Champions League și Europa League, sunt frecvent asociate cu echipa, ca și termenul Europa. În schimb, referirile la situația din campionatul intern sunt mai degrabă secundare.

6
Grafic NewsVibe: Top cuvinte cheie incluse în știrile și postările care se referă la Rapid, în surse online relevante

Rapid: analiza termenilor cheie într-un context dinamic

Pentru Rapid, termenii utilizați mai frecvent în articole și postări Facebook includ referiri la rivalele Dinamo București și CFR Cluj, dar și la contextul mai larg al fotbalului din România. Numele patronului echipei, Dan Șucu, și al fostului antrenor Neil Lennon sunt, de asemenea, des menționate, pe fondul schimbărilor care au avut loc în staff-ul tehnic al giuleștenilor, ca și – într-un grad ceva mai redus – numele actualului antrenor Șumudică. Și patronul FCSB Becali apare destul de des în contextul referirilor online la Rapid.

7
Grafic NewsVibe: Top cuvinte cheie incluse în știrile și postările care se referă la Rapid, în surse online relevante

Dinamo sub lupă. Trenduri și teme

În cazul lui Dinamo, mențiunile sunt predominant asociate cu rivalele din campionatul intern, mai ales CFR Cluj și Rapid, dar și Petrolul Ploiești sau FCSB. Astfel, discuțiile din spațiul online sunt în mare parte centrate pe evenimentele din competițiile interne în care este angrenată echipa. În plus, apar tangențial și nume legate de istoria clubului, precum Mircea Lucescu și, mai recent, Cristi Borcea. De asemenea, medaliatul cu aur olimpic, David Popovici, legitimat la CS Dinamo, este menționat în contextul discuțiilor mai largi despre acest brand sportiv.

8
Grafic NewsVibe: Top cuvinte cheie incluse în știrile și postările care se referă la Dinamo, în surse online relevante

Disclaimer: Această analiză a fost realizată pentru informat.ro și publicată într-o formă inițială pe această platformă media.

NewsVibe redefinește conceptul de monitorizare și procesare a datelor online în România prin oferirea unei platforme automatizate, care analizează în timp real dinamica și detaliile conversațiilor online, precum și impactul social media asupra brandurilor. Cu o capacitate superioară de a converti datele complexe în insight-uri valoroase, NewsVibe facilitează interpretarea tendințelor de piață și identificarea influencerilor cheie și a canalelor media predominante. Prin această latură analitică avansată, NewsVibe asigură companiilor un avantaj strategic, esențial pentru a se distinge în peisajul mediatic fluctuant și pentru a menține o influență semnificativă și constantă în industrie.

Let's get you that license

After filling in your details below, a NewsVibe representative will talk you through our plans and options. Choose whichever suits you best, receive the bill, and browse a universe of data.

No spam, ever.

Just a few more details

In order to provide you with the free trial of the NewsVibe app, you need to fill in the form below, then we'll contact you with the next steps.

No spam, ever.